#Recomiendo: Como SEGA diseñó el Genesis

Actualizado por hace 7 meses
Mega Drive/Genesis: Collected Works

] Mega Drive/Genesis: Collected Works

Polygon se encargó de realizar un feature basado en el libro Mega Drive/Genesis: Collected Works en donde entrevistan a Masami Ishikawa, diseñador de la consola. En la entrevista que le hacen a Ishikawa, hablan de temas como la memoria de video, las capacidades para escalar sprites, layers, etc., también hablan de como Sonic The Hedgehog 2 fue el juego que más jugo le sacó a las capacidades del Genesis, de cómo se sentían con respecto a Nintendo en aquellos años, de los add-ons como el 32X y el Mega-CD y en qué se basaron para a elegir el Motorola 68000 como CPU principal así como el característico procesador de sonido Yamaha YM2612 del Genesis.

“Only one Sega product designer saw the Mega Drive through from initial plans to final execution. Joining Sega in 1979, initially to work in the amusement machine division, Masami Ishikawa then became leader of the company’s home console R&D division. His early projects included SG-1000 console variants the Othello Multivision — a hardware clone that represented an early attempt to create a global standard for computer games — and the Game Pack — an add-on module that slotted into a Pioneer television system. The SG-1000 II followed, before Ishikawa took on the role of design team leader for the Mark III and the Master System, the technical building blocks of which underpinned the subsequent creation of the Mega Drive. Remaining at Sega, Ishikawa headed up the development of the TeraDrive — the combined PC/Mega Drive unit manufactured by IBM — and then returned to his roots, working at the forefront of arcade hardware innovation at the company.”

Si les interesa SEGA, el Genesis y sobre todo, la historia, vale la pena que le echen una leída, está muy chido.

Enlace: How Sega built the Genesis